1841300.jpg

Tässä on muutamia minulle tärkeitä keittokirjoja. Päälimmäinen punainen Otavan suuri keittokirja on vuodelta 1960 kuudes painos. Sen olen saanut edesmanneeltä isoanopilta. Kirjasta löytyy edelleenkin paljon käyttökelpoista. Hieman retro se on (kuten alla näkyy), mutta sehän on vaan päivän sana. Alhaalla oikealla on vuonna1940, 14:s painos Kotiruoasta. Sen olen perinyt edesmenneeltä isotädiltä, joka oli alan ammattilainen. Alla vasemmalla on vuodelta 1991 Kotiruoka 52:s painos, jonka olen saanut sisareltani. Himppasen samaa näissä kahdessa kirjassa on, mutta reseptit tietty päivitettyjä. Vanhasta kirjasta löytyy jopa saippuan valmistuskin!! Monesti tulee hymy suuhun kun näitä tutkii.

1841298.jpg

ps. Olen ihastellen katsellut teidän muiden esittelyjä keittiöistänne. Meillä on paljon porukkaa ja tosi pieni 10.4m2 keittiö, jossa on melko suuri ruokapöytä. Ruokapöydän ympärillä sitten äherrämme. Laskutilaa on vain näöksi, joten lähes kaiken joudun tekemään ruokapöydällä. Monesti ruokapöydässämme syö 9 henkeä, joten tunnelmaa piisaa.=)) Ruokapöydän koko onkin usein minun ja mieheni "kiistelyn kohde" hänestä se vaan on liian iso sinne keittiöön!!! Olen päättänyt, että täältä kun joskus muutetaan, en pientä komeroa enää huoli. :(